CDN – מה זה? ומתי נכון להטמיע אותו באתר שלך?
בזמן האחרון, אני נתקל בשאלה הזאת בלא מעט פורומים מקצועיים ובנוסף הרבה אנשי מקצוע שלא מכירים בתועלת של טכנולוגיה זאת. בואו נעשה קצת סדר. 
שיתוף
facebook
20 יונ 2017

CDN – מה זה? ומתי נכון להטמיע אותו באתר שלך?

נכתב ע"י: צור ימין

נתחיל בפירוש ראשי התיבות העלומים: Content delivery network, ונמשיך בהסבר קצר: 

 אחד השימושים של CDN, זה בעיקר ביזור הגישה לקבצים סטטיים (תמונות, סקריפטים, לפעמים גם תוכן) לגולשים שניגשים לאתר מנקודות שונות בעולם, כדי לאפשר לשלוח את קבצי האתר בכל פניה לשרת מנקודה קרובה יותר, עם פינג טוב יותר ביחס לגולש.

בין היתר הוא כולל בתוכו ענייני אבטחה, ניהול DNS, תעודות SSL וכו', אבל הנקודה העיקרית היא הביזור מבחינת מיקום ותעבורה ולא נרחיב בנושא במאמר הזה לפחות.

 

CDN -האתר שלכם מרושת בכל העולם.

cdn -האתר שלכם למעשה נמצא במספר שרתים בעולם

 

חשוב להבין, ש- CDN הוא לא פתרון קסם במידה והאתר שלך איטי, חשוב לבחון מספר אספקטים לפני שמצטרפים לשירות זה.

אחד, איטיות יכולה לנבוע בין היתר מכך שהתמונות לא מקומפרסות (מכווצות בשפת העם) כמו שצריך, סקריפטים שונים ואופי שילובים, או שמא השרת בו מאוחסן האתר שפך מנוע ולא מתמודד עם העומס שיש עליו. ל- WordPress-ים מבנינו גם אמליץ לבדוק את כמות התוספים המותקנת וסוגי התוספים, WooCommerce לדוגמה ידוע כצרכן משאבים עם קיבה רחבה.

סיכום קל : 

אם קהל היעד שלך הוא ממדינה ספציפית, אמליץ ששרת האחסון יהיה בה בעדיפות עליונה או בקירבתה, לדוגמה אתר שמיועד לגולשים ישראלים, במקסימום תתפשרו על שרת אירופאי, לא אסייתי ולא מארה"ב. 

במידה והקהל נמצא במספר ארצות, או שמא שרת האחסון שלך איטי ואין לך כוונה לשדרג אותו, CDN הוא פתרון מעולה, במיוחד באתרי מדיה מרובי תמונות.  

שיהיה בהצלחה!

 


סטארטפיסת? יזם?

המסלול שלך להצלחה מתחיל ביעוץ מקצועי ואחראי. לחץ לפרטים נוספים


נהנית מהמאמר ? הירשם לקבלת מאמרים נוספים ישירות לתיבות המייל